Шкідливі поради про ІСО або як передчасно поховати свій бізнес

Останнім часом хвиля ІСО вже стихла, але чого вартий ажіотаж навколо, наприклад, ІСО-проекту Павла Дурова – засновника месенджера Telegram. TON (Telegramopennetwork) передбачає створення токену «GRAM», що по суті являтиме собою децентралізовану криптовалюту, спрямовану на обіг всередині самого месенджеру. Однією з особливостей даного проекту є те, що в результаті його проведення планується збір лише фіатних інвестицій.

Не зважаючи на те, що мінімальноюсумою вкладу є 20 мільйонів та кінцевою метою є збір понад мільярда доларів США, що є абсолютним рекордом станом на сьогодні, ніхто не сумнівається, що проект цей буде успішним. Подейкують, що навіть сам процес збору грошей закінчиться протягом однієї хвилини!

Так, в успіх TON вірять усі, але чи кожне ICO спроможне бути таким? Наведемо декілька «шкідливих порад», дотримуючись яких можете поховати свої надії на успіх.

Отже, для успіху проекту Вам не варто було б:

Забувати про підготовку

Як не дивно, надзвичайно велика кількість ІСО та будь-яких стартапів взагалі не проводить попередній аналіз своєї діяльності. Засновники вважають, що звертатись до юристів – це просто даремна втрата часу та нераціональне використання ресурсів, а подібне ставлення до бізнесу неприпустиме.

Як наслідок, стартап виявляється приреченим на поразку. Співзасновники не розподіляють чітко свої обов’язки, не визначають власну частку у компанії та взагалі не готують жодних юридичних документів, що дозволило б їм уникнути багатьох ризиків та ширше розглянути поле майбутньої діяльності. Ця помилка й призводить до наступних.

Плагіат

photo_2018-03-20_16-57-42

Деякі проекти починають свій шлях із заздалегідь програшного кроку – складають whitepaper просто копіюючи цілі розділи з підготовчих документів інших ІСО-проектів. Декому Фортуна посміхається, як от у випадку з криптовалютою TRON, під час самого ІСО підступного плагіату помічено не було і кошти були спокійно зібрані, але в подальшому ця історія суттєво відобразилась на вартості цієї криптовалюти.

При цьому, багато проектів викриваються спільнотою вчасно й просто тонуть у хвилях негативу, висвітленого на форумах, у соцмережах та у Telegram-каналах.

Жадібність

photo_2018-03-20_16-57-41 (2)

Жадібність – не лише людська вада та один з десяти смертних гріхів, а ще й негативний каталізатор бізнесу. Під час підготовки до ІСО варто також добре подумати про початкову ціну вашого токену, адже кожному зрозуміло (що б там не було написано у whitepaper), що основною метою інвесторів є отримання певного прибутку – чи то просто доходу, чи практичної вигоди від токена.

Отже, варто розумно підійти до того питання, що саме інвесторові надасть володіння токеном та яка адекватна ціна такого надбання, інакше, як то кажуть: «Жадібність багатьох згубила».

ІСО заради себе самого

Ще однією помилкою є емісія токенів, що не мають конкретної кінцевої мети. Такі проекти завжди будуть розглядатись в якості зібрання коштів заради власної вигоди. Думаю, не варто казати, що станеться з репутацією засновників таких проектів, хоча дехто вкладається у відверто «пусті» проекти, навіть якщо засновники запускають ІСО лише у гумористичних цілях. Але це – швидше виняток, наявний у кожному правилі.

Надмірна реклама

photo_2018-03-20_16-57-43

Тут взагалі все зрозуміло. Якщо ваш товар будуть рекламувати геть усі – навряд чи ви таким чином просто збільшите цільову аудиторію. Скоріш за все, інвестори просто будуть розцінювати такий підхід як непрофесіональний, а також прийдуть до висновку, що засновники просто хочуть зібрати грошей, не піклуючись про репутацію продукту та бренду.

До того ж, реклама ІСО часто проводиться за принципом backbounty, тобто, засновники платять не фіатними грошима, а саме тим токеном, що планують емісіювати. За умови надмірного використання цього підходу, цінність токену заздалегідь нівелюється.

Поганий background

І найважливіша й найфатальніша помилка – недооцінка важливості юридичного супроводу ІСО-проекту.

Засновники можуть недостатньо вивчити специфіку світовогорегулювання проведення ІСО, неправильно підготувати необхідну документацію тощо.

Взагалі, більшість, якщо не всі наведені вище помилки, являються наслідком недостатньої юридичної підготовки проекту.

Що ж робити?

photo_2018-03-20_16-57-41

Наведені помилки хоча й являються типовими, але зовсім не обов’язково їх допускати. Для їх уникнення достатньо лише:

  • Пам’ятати про важливість попередньої підготовки проекту;
  • Поважати роботу інших, зокрема конкурентів;
  • Не забувати про важливість власної репутації;
  • Не бути занадто жадібним;
  • Не нехтувати допомогою юристів.

Отже, якщо ІСО Павла Дурова натхнуло Вас та Вашу команду на думки про запуск власного ІСО – не вчиняйте зазначених вище помилок та звертайтесь по допомогу до професіоналів! Команда практики ITправа юридичної компанії «MorisGroup» завжди готова супроводжувати Ваш бізнес на шляху до успіху.